söndag 12 februari 2012

forts...prioriteringar

Vi började med en sväng i skogen, min affärscoach Jörgen Bond och jag. Mötet blev bra, jag mådde bättre och antagligen inverkade det positivt även för honom :-). - jag får väl höra det nästa gång vi träffas.

Tänk vad viktigt det är att ha tillgång till bra personer i nätverket runt sig själv, sitt företagande och runt sina hästar. Jag är så tacksam över de vi har runt oss, både i designföretaget och i hästföretagandet.

I går invigde jag den nya padden till Skipper. Carolina Grudin var här och skodde honom i fredags och hade med sig den då. Det är en Parelli-pad som ska ge förutsättningar för ryggmusklerna att utvecklas på ett bra sätt, så nu ger vi oss ut och pulsar i snön svävande på små moln.. dvs luftkuddar under sadeln.  Efter omställningen med flytten hit, ny miljö och ny flock, i kombination med en förfärligt blöt höst så har Skipper haft magproblem till och från hela hösten och fallit ur i hull och muskulatur. Jag arbetar med det på flera fronter, både maten och motionen. Nu har jag också då hittat en bra sadel och förhoppningsvis en bra pad!

Blingbling, hjälptyglar och skarpa bett behövs inte på hästar, men det är viktigt att prioritera det som finns mellan dig och hästens rygg och det du gör med hästens hovar. Att prioritera och göra medvetna val även där.

Inga kommentarer: